Szacuje się, ze skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR ) do tego czasu osiągnie 8.5 %. Główne czynniki wpływające na wzrost znaczenia rynku systemów to przede wszystkim:
- rosnąca automatyzacja przemysłu - tym samym zwiększenie zapotrzebowania na urządzenia automatycznej kontroli jakości,
- znaczący rozwój przemysłowy Azji,
- szybko rozwijający się segment rynku identyfikacji, pozycjonowania i robotyki sterowanej wizyjnie (Robotic Guidance).
Wartość rynku, po tym jak w ubiegłym roku wzrosła do 9.0 bilionów dolarów, przekroczyła prognozy na lata 2013-2016, łącznie z systemami współpracującymi z komputerami PC, które wówczas charakteryzowały się największym udziałem w rynku i do 2025 r. osiągną wartość 10.48 bilionów dolarów.
Grand View Research informuje, że znaczny wzrost znaczenia rynku urządzeń wizyjnych w ciągu najbliższych dziesięciu lat będzie widoczny w regionach Asia-Pacific (CAGR wyniesie 10,4%). Może to mieć związek z rosnącym naciskiem na rozwój i wydatki związane z badaniami dotyczącymi wizji oraz rozwojem bazy produkcyjnej w regionie.
Dodatkowo możemy spodziewać się, że najbardziej dynamicznie rozwijać będzie się sektor rynku dotyczący aplikacji identyfikacyjnych, a zaraz potem aplikacji pozycjonowania i sterowania z wykorzystaniem widzenia maszynowego. Ponadto obserwujemy stale rosnące zapotrzebowanie na roboty współpracujące z systemami wizyjnymi w przemyśle motoryzacyjnym, farmaceutycznym, opakowaniowym, spożywczym i przetwórczym. Co więcej, rozwiązania wykorzystujące systemy wizyjne dają znaczną przewagę w zastosowaniach medycznych i farmaceutycznych.
Rynek Afryki Północnej wykazał szczególnie silny start, odnotowując do tej pory coroczny 10 % - owy wzrost sprzedaży systemów i komponentów wizyjnych do 597 milionów dolarów.
Mimo, ze wraz z rozwojem wizji maszynowej, wzrastają możliwości przemysłu, to nadal stoi on w obliczu wyzwań związanych z brakiem świadomości wśród użytkowników o szybkim postępie w technologiach wizyjnych maszyn. Problemem może okazać się również złożoność takich systemów i tym samym trudności w ich integracji. Zatem przed producentami stoi nie lada wyzwanie, aby dotrzeć do jak największego grona użytkowników i przyspieszyć dalszy rozwój branży.
Zdjęcie: Designed by Freepik