Rezultatem wykupienia udziałów jest stworzenie przez AVT i Prosilica najwyższej jakości produktów z zakresu GigE i FireWire oraz tym samym wzmocnienie swojej pozycji na światowym rynku producentów kamer cyfrowych dla przemysłowej obróbki obrazu.
Prosilica, która została utworzona w 2003 roku, jest jednym z najważniejszych dostawców na rynku przemysłowej obróbki obrazu. Siedziba firmy znajduje się w Vancouver, w Kanadzie. Większość produktów wyposażonych w interfejs GigE uznawanych jest za najlepsze w swojej kategorii. Dzięki wykupieniu firmy Prosilica,
AUGUSTA Technologie AG (właściciel AVT) weszła na rynek kamer Gigabit Ethernet oraz zdobyła bazę klientów z najważniejszych rynków światowych.
Obie firmy, AVT i Prosilica posiadają historię swego rozwoju na rynku. W przyszłości, zespoły technologiczne obu firm będą pracowały nad dalszym rozwojem interfejsów FireWire i GigE, które będą sprzedawane pod wspólnie ustanowioną nazwą. Dalszy wzrost spodziewany jest dzięki obopólnej współpracy firm w zakresie rozbudowy, produkcji i sprzedaży.
Zarząd Prosilica pozostanie w aktualnym składzie pod kierownictwem
CEO Marty Furse i wraz z AVT będzie pracował nad dalszym rozwojem kamer pracujących na interfejsie GigE oraz nad wprowadzaniem nowych rozwiązań.
Frank Grube, President & CEO Allied Vision Technologies:
“W firmie Prosilica odnaleźliśmy idealne uzupełnienie AVT. Wysoka klasa kamer Prosilica zapewnia doskonały strategiczny rozwój naszej obecności na rynku Machine Vision, w którym AVT jest aktualnie światowym liderem w sprzedaży kamer cyfrowych opartych o interfejs FireWire. Jednocześnie nabycie Prosilica oferuje naszym klientom szeroki wybór produktów, teraz również kamer GigE; umożliwi to nam dalszy rozwój naszej pozycji rynkowej w Ameryce Północnej, Europie i Azji”
Marty Furse, CEO Prosilica:
“Jesteśmy zadowoleni , że staliśmy sie częścią AVT”, „dołączenie do tak dużej korporacji jaką jest AVT, przyśpieszy rozwój Prosilica i wzmocni jej obecność na rynku. Połączenie produkcji i sprzedaży przyniesie natychmiastowe efekty, wzmocni pozycję rynkową obydwu marek”.
Źródło: AVT