Pojazdy są używane powszechnie jako broń od przeprowadzania zwykłych przestępstw do aktów terroryzmu, więc praktyka sprawdzania ich w punktach kontrolnych nie jest nowym rozwiązaniem. Jedną ze stosowanych metod jest używanie luster, aby wykryć na przykład uciekinierów, przemycane zagraniczne produkty, czy materiały wybuchowe.
Wypukłe lustra są montowane na końcu drążka i służby bezpieczeństwa okrążają pojazd sprawdzając podwozie. Jednak ta metoda ma swoje ograniczenia – zapewnia tylko częściowy ogląd spodu samochodu i naraża osobę z personelu na potencjalne niebezpieczeństwo.
Z tego powodu firma Comm Part Technologies stworzyła CPAS czyli Comm Part Area Scan – system inspekcji i monitoringu podwozia. CPAS UVIS składa się z kamery skanujących otoczenie wraz z ekranem, komputerem przemysłowym, kamery czytającymi numery z tablic rejestracyjnych, kamery identyfikującą kierowcę, rozmieszczonymi światłami LED i współpracującymi modułami hardware i software.
CPAS używa kamery Genie rejestrującej obraz kolorowy do skanowania otoczenia z Teledyne DALSA, aby sprawdzać podwozie oraz inne części wyposażenia na wjeździe i wyjeździe z obiektu. Jest przystosowana do pracy zarówno w dzień jak i w nocy. System może przechowywać ponad 500 000 obrazów i oferuje częstotliwość 500 fps, 700 fps, 900 fps i 1100 fps. System jest w stanie zarejestrować pełny obraz podwozia, gdy samochód przejeżdża z prędkością od 1 do 75 km/h.
Rozwiązania związane z systemem wizyjnym i oprogramowaniem dostarczyła firma Active Inspection. Przez ponad 20 lat ta firma używa w swoich rozwiązaniach biblioteki obrazów z Teledyne DALSA Sapera. Na potrzeby CPAS UVIS oprogramowanie zostało dostosowane, aby można było przetworzyć różne kształty, rozmiary i wygląd.
CPAS UVIS już pomogło wzmocnić ochronę w miejscach publicznych takich jak lotniska, tory kolejowe, przejścia graniczne oraz terenach takich jak ambasady, zakłady użyteczności publicznej oraz obiekty rządowe.
Źródło:
www.vision-systems.com